Wednesday, July 11, 2007

Hiina laevaehitus buumib



Hiina on kolmandal kohal laevaheituses jäädes alla esikohal olevale Jaapanile ja teisel kohal olevale Lõuna-Koreale. Võrreldes 2006 aastaga on kasv toimunud 20%, jõudes 14.52 miljardi DWT tonnini.

Eksperdid ennustavad, et laevaehituse maht -DWT - deadweight tonnes -jõuab 40 miljardini aastal 2010. DWT on mõõtühik mida arvutatakse nii et laeva kogu kandevõimest lahutatakse ära laeva kaal. St ta näitab palju laev kanda suudab.

Ekspordiks ehitatud laevade DWT jõudis 11.71 miljoni tonnini.

Osad Hiina analüütikud hoiatavad et 40 miljardit tonni on ise selline määr mis võib isegi Hiinale üle jõu käjja. St ei pruugi jätkuda kvalifitseeritud tööjõudu kogu selle kvaliteetseks valmisehitamiseks.

Paljud laevaehitajaid on välismaa ja Hiina ühisettevõtjad. Palju on ka uusi tegijaid kes kõik loodavad kasu lõigata buumivast sektorist. Kuid 3/5 laevaehitajatest on Hiina valitsuse poolt rangelt kontrollitavad ettevõtted. Neist kaks on suurimad China Shipbuilding Industry Corp ja China State Shipbuilding Corp.

Hiina juhtiv laevaehituse analüütik arvab et tänavu aasta jõuab Hiina laevatootmine 20 miljoni tonnini ja 2009 aastaks 30 miljoni tonnini.

Nagu teada on sel aastal selles piirkonnas kiirema majandustõusuga silma paistnud Vietnam - Hiinlaste vana rivaal. Ja eriti on seal tõusuteel kaubandus, milles on oma osa ka laevandusel. Loota aga, et vietnamlased kogu levaehituse Hiinalt ostaksid on alusetu ja arvata võib et konkurents tiheneb ka selles sektoris. Igal juhul annab see ennustajatele alust arvamiseks, et kogu maailma laevaehitus jõuab aastaks 2010 114 miljoni tonnini.

No comments: