Wednesday, May 02, 2007

Tiibeti uue raudtee mõjud





Hiina Tiibeti (Qinghai-Tibet) raudtee avamisest on möödunud 10 kuud. Selle ajaga on ilmnenud ka mõjud mida selline ühenduslüli kaasa on toonud.

Riiklikele allikatele toetuvate ülevaadete järgi on käive kasvanud 2005 aastaga võrreldes üle 18%.

Tiibeti teede kehva olukorda ja suure magistraali puudumist Impeeriumi ääreala ja teise ka võdlemisi suure ja hõedalt asustatud maakonna Qinghai vahel on peetud peamiseks põhjuseks miks Tiibet on majanduslikult vähe arenenud.

Kuid majandust võivad olla tõstnud ka uute kaevanduste avamine mitte raudtee üksi. Tiibetit nimetatakse Keskriigis ka Hiina varaaidaks. Hiljuti leiti sealt suurmineraalide leiukoht.

Eelmise aasta juulis käivitati aga India ja Hiina vahel uuesti kaubavahetus tee - Nathu La. See asub 4300 m kõrgusel ja on tegelikult üks kitsas rada mis nüüd Tiibeti(Hiina) ja Sikkimi(India) vahel taasavati.

2006a. külastas Tiibetit 2.6 milj turisti. See on 44% rohkem kui 2005 aastal. Turistide poolt toodud kasum oli 350$ milj. Hiina valitsus planeerib aastaks 2010 seda 700$ milj. peale tõsta.

Kurvaks teeb muidugi see, et enamus businessi käib hani rahvuste esindajate eestvõttel. Nad on ka suuremasosas hõlvanud paremaid töökohti.

No comments: